Pre odoslanie Vašich podnetov či otázok, prosím, využite náš kontaktný formulár.
Odpovede na vaše otázky
Dátum prijatia podnetu: 20.11.2024
dobry den prajem.... chcem sa spytat ci sa neplanuje do buduceho sk. roku zrusit neuveritelne neprakticky system vyuky od 8:00....studenti (a ani zamestnanci) pri takomto rozlozeni nemaju niekedy ani cas na obed - vyuka v casoch 8-10, 10-12, 12-14 a ked su trojhodinovky tak sa stihnu iba dve - 8-11 a 12-15....system vyuky od 7. hodiny bol v tomto praktickejsi, lepsie sa dali rozvrhnut cvicenia na cely den a aj prestavka na obed bola (od 13:00 do 13:30). navyse sa dali cvicenie (prednasky) tri dvojhodinovky, alebo dve trojhodinovky do obeda naplanovat....a na dopravu sa dnes vyhovarat, ked maju uz aj studenti auta neda. s tym suvisi aj zahustenie dopravy v celom meste lebo aj zakladne aj stredne a teraz aj vysoke skoly zacinaju od 8....takto to bolo rozdelene, ze aspon vysokoskolaci isli skor (na 7)....dakujem dopredu za vyjadrenie
Dobrý deň,
obmedzenie výučby medzi 8:00 a 17:00 (resp. vo výnimočných prípadoch 18:00) bolo zavedené ako racionalizačné opatrenie z niekoľkých komplementárnych dôvodov:
1. Požiadavky študentov zistené prostredníctvom dotazníkového prieskumu, ktoré vyplývajú z problematického dochádzania verejnou dopravou v skorých ranných resp. neskorých večerných hodinách,
2. Identifikácia početného výskytu nesystémových posunov výučby, ktorá začínala o 7:00 na neskorší začiatok (napr. 7:30 resp. 7:15) vyučujúcimi na základe požiadaviek študentov,
3. Optimalizácia výučby s ohľadom na zdravotné aspekty a ich vplyvu na kvalitu vzdelávacieho procesu (viď. Napr. štúdie Swinnerton et al., 2021; Yeo et al., 2021; Evans et al., 2017; Larabi-Marie-Sainte et al., 2021),
4. Realizácia opatrení na zníženie spotreby energií vo verejných budovách,
5. Zosúladenie so štandardnou pracovnou dobou nepedagogických zamestnancov a začiatkom výučby na základných školách na základe podnetov od učiteľov, ktorí dopravujú svoje deti do školy,
6. Menší počet študentov v porovnaní s obdobím, ktoré si vyžadovalo realizáciu výučby v časovom pásme 7:00-19:00
Na základe uvedených dôvodov a po analýze počtu rozvrhových akcií a jednotlivých študijných skupín v kontexte dostupnosti priestorov určených na výučbu, pristúpilo vedenie univerzity k realizácií zmien pri tvorbe rozvrhov, ktorá zahŕňa aj dotknutý posun začiatku výučby na 8:00 a koniec výučby na 17:00. V uvedenom časovom intervale dokáže teoreticky prebiehať výučba simultánne pre všetky študijné skupiny v dennej forme štúdia počas 4 pracovných dní (pondelok – štvrtok).
Čo sa týka osadenia trojhodinových blokov do výučby je potrebné uviesť, že Harmonogram tvorby rozvrhov na ak. rok 2024/2025 umožňuje, v prípade 3 hodinovej prednášky resp. cvičenia, realizovať výučbu do 18:00 hod a teda je možné osadiť 3 takéto rozvrhové akcie do jedného dňa (8-11, 12-15, 15-18).
V rozvrhoch musí byť, v zmysle Harmonogram tvorby rozvrhov na ak. rok 2024/2025, ponechaná obedová prestávka v trvaní minimálne jednej hodiny. Uvedené je automaticky zabezpečené rozvrhnutím blokov pre jednotlivé rozvrhové akcie. Výnimkou je postupnosť 2 hodinový blok nasledovaný 3 hodinovým blokom, kde by vznikol teoreticky priestor na obed iba 30 minút. Takéto rozvrhnutie výučby by však bolo v rozpore so spomínaným harmonogramom. Vo Vašom podnete uvádzate osadenie výučby do časového intervalu 12:00 – 14:00 hod, ktoré spôsobuje absenciu prestávky na obed. Takéto rozvrhnutie výučby však takisto nie je korektné.
Na základe uvedeného neplánujeme realizovať zmeny v aktuálne nastavenom systéme tvorby rozvrhov a teda ani posun začiatku výučby na 7:00 hod. Vychádzajúc z Vašich informácií je však zrejmé, že časť Vašej nespokojnosti (napr. absencia prestávky na obed) je pravdepodobne spôsobená svojvoľnou úpravou výučby konkrétneho predmetu resp. predmetov. Nakoľko však neuvádzate konkrétny názov predmetu, prípadne identifikáciu študijného programu a ročníka, nie je možné sa k tejto konkrétnej situácii bližšie vyjadriť. Ak by ste mali záujem prediskutovať túto problematiku v kontexte konkrétnej situácie, môžete kontaktovať predsedu celouniverzitnej rozvrhovej komisie e-mailom na filip.tkac@uniag.sk.
Dátum prijatia podnetu: 07.10.2024
Dobrý deň,
chcela by som sa poradiť či existuje spôsob ako by som získala originál, prip. by stačila aj kópia originálu diplomu, ktorý sa bohužiaľ zničil. Štúdium som ukončila v roku 2013, titulom Ing. odbor Výživa ľudí, Fakulta agrobiológie a potravinových zdrojov. Diplom som mala niekoľko rokov uschovaný, ale bohužiaľ došlo k jemu poškodeniu, nie je riadne čitateľný. Ďakujem za akúkoľvek odpoveď.
Dobrý deň,
žiadosť na vydanie kópii dokladov o absolvovaní štúdia adresujte študijnému oddeleniu FAPZ pani Ing. Jane Šimkovej, email: jana.simkova@uniag.sk . Do žiadosti je potrebné uviesť meno a priezvisko, rok absolvovania štúdia a študijný program.
Dátum prijatia podnetu: 02.07.2024
Dear Dr.Halászova,
Could you please take a position on whether it is consistent with your university's code of ethics if the entire chapter of habilitation thesis is based on a significant part of a scientific article, one of whose authors is also the author of the habilitation thesis, but the Author does not mention this work in the bibliography chapter. However, after entering the title of the work into the Internet search engine, it is possible to easily find an article published in an international scientific conference. After reading the contribution, it is immediately obvious that the author of the habilitation thesis copied the article (where he is one of several authors) verbatim into his habilitation, without citing it properly and listing it in the bibliography chapter. One of the opponents of this thesis did not recommend it for defense, while she considers the above to be the most serious finding from her point of view. Suspicions are not added to the fact that, according to informal information, the opponent did not participate in the public defense and her opinion was not read in full. I am asking you to check this situation, as it is the chairman of the academic self-government of your university who should defend the academic rules.
Dear Madam or Sir,
Thank you for your email. We have received the information you provided, and a complaint has been forwarded to the ethics committee for review. The committee is currently investigating the matter, and if they determine that the SUA Code of Ethics has been violated, we will take the necessary actions.
Dátum prijatia podnetu: 31.05.2024
Dear Dr.Halaszova,
Could you please take a position on whether it is consistent with your university\'s code of ethics if a new PhD dissertation research proposal at your university is likely to plagiarize from the abstract of a PhD thesis that has already been submitted and defended? Please compare: 1. The PhD. dissertation abstract at the Edinburgh Research Archive, The University of Edinburgh: https://era.ed.ac.uk/handle/1842/38661 The full thesis text: https://era.ed.ac.uk/bitstream/handle/1842/38661/MarquesJGO_2022.pdf?sequence=1[&]isAllowed=y 2. The new PhD. dissertation research proposal published by your university at Euraxess: https://euraxess.ec.europa.eu/jobs/224420 The two texts share many similarities in content, structure, and specific terminology, suggesting that the second text is likely derived from the first one. Plagiarism is not just about copying exact words but also about taking ideas, structure, and specific content without proper attribution. Given these similarities, the second text does appear to be an instance of plagiarism in the research design. Thank you for your opinion on this matter.
Dear Madam or Sir,
Thank you for your email. Based on the information provided, a complaint has been submitted to the ethics committee, which is currently addressing the issue. In case the committee confirms the violation of SUA Code of Ethics, the appropriate measures will be taken. The dissertation research proposal was also removed from the faculty webside and the Euraxess portal.
Dátum prijatia podnetu: 27.05.2024
Dobrý deň pani rektorka,
s radosťou som uvítal inštaláciu výkonných nabíjacích staníc pre elektromobily v areáli SPU. Dostupné sú pre zamestnancov, študentov, ako aj pre verejnosť (prorektor SPU pre investičný rozvoj Tomáš Tóth). Ako je prosím vyriešený vstup pre verejnosť k nabíjacím staniciam počas pracovných dní, víkendov, dní pracovného voľna a po pracovnej dobe? Areál je hermeticky uzavretý a je škoda nevyužívať tieto vysoko profesionálne nabíjacie stanice verejnosťou. Ďakujem za spätnú informáciu.
Nabíjacie stanice sú pre zamestnancov a študentov prístupené prakticky non-stop, nakoľko sú držiteľmi zamestnaneckých kariet, ktorou si vedia rampu otvoriť. Pre verejnosť sme z prevádzkových dôvodov umožnili nabíjanie v pracovných dňoch v čase od 6,00 do 20.00 hod a v sobotu v čase od 8:00 hod do 16:00 hod. V tomto vymedzenenom intervale je po potrebné po príchode k rampe zazvoniť a oznámiť sluzbukonajúcemu vrátnikovi účel vstupu do areálu. Podobne je potrebné pri odchode z areálu zazvononiť na rampe a následne bude rampa otvorená.
Dátum prijatia podnetu: 01.05.2024
Dobrý deň, rada by som sa prosím informovala, ako je to s vypisovaním termínov skúšok na FAPZ. Neexituje, prosím, nejaké interné nariadenie, ako dlho pred začiatkom skúškového obdobia musia/majú byť vypísané termíny skúšok? O týždeň a pol začína skúškové obdobie a z väčšiny predmetov nemáme žiadnu informáciu ohľadom termínov - a osobne by som si to skúškové rada nejako naplánovala. Ďakujem.
Dobrý deň,
V článku 11, odseku 5 Študijného poriadku SPU v Nitre sa uvádza, že termíny, čas a miesto konania skúšky je skúšajúci povinný zverejniť v UIS-e najneskôr 2 týždne pred skončením semestra.
Pomohlo by, ak by ste mi napísali, z akých predmetov a ktorí učitelia termíny nevypísali, aby som to vedel riešiť.
S pozdravom
prof. Ing. Milan Šimko, PhD.
prorektor pre vzdelávanie
Dátum prijatia podnetu: 05.04.2024
Dobrý deň pani rektorka,
dávnejšie sme dostali sme informáciu na stretnutí s pánom prodekanom, že na FAPZ sa bude za celé štúdium (Bc., Ing.) uznávať zo všetkých absolvovaných predmetov telesnej výchovy iba 1 kredit (hoc telesnú absolvujeme v každom semestri), tzn. za možných 6 kreditov, dostanem iba 1. Máme kamarátov a kamarátky aj na iných fakultách a im sa to uznáva, normálne, t. j. za 6 telesných získajú 6 kreditov - ako by to po správnosti aj malo byť, či? Prosíme o odpoveď na ktorú sa môžeme a vieme obrátiť - pretože už tomu ozaj nerozumieme. Ako je to prosím s profilovými predmetmi? sú povinné? tvrdia nám, že bez absolvovania profilového predmetum, hoc je povinne volitelný nebudeme mať splnené všetky náležitosti k splneniu študijného plánu. Ďakujeme pekne študenti FAPZ
Dobrý deň Na základe konzultácie s prodekanom FAPZ sme zistili, že Vám nepovedal, že za celé štúdium (Bc., Ing) Vám bude uznaný len jeden kredit za absolvovanie všetkých predmetov telesnej výchovy. Za absolvovanie každej telesnej výchovy Vám budú započítané všetky kredity v skupine výberových predmetov.
Dátum prijatia podnetu: 23.02.2024
Dobrý deň,
mala by som jednu otázku. Škola poskytuje stravovanie pre zamestnancov, študentov a doktorandov SPU. Majú možnosť stravovať sa v jedálňach, ktoré sú súčasťou Študentských domovov SPU. Študenti majú prístup k nahliadnutiu do jedálneho lístka na ktorýkoľvek týždeň. Majú možnosť vybrať si z jedálneho lístka (na jeden pracovný deň) - polievku, výber z troch hlavných jedál, sladké/slané jedlo, vegetariánske jedlo a šalát. Výber jedál je pestrý a každý si môže vybrať jedlo, na ktoré ma v tej chvíli chuť. Čo je skvelé. Len ma trošku zarazilo, že na jedálnom lístku vo vyhradenom stĺpci s názvom PÔVOD MÄSA bolo v zimnom semestri 2023/2024 viac dovážaného a spracovaného mäsa zo zahraničia (BR, BE a HU) ako zo Slovenska. Nachádzame sa na Slovenskej poľnohospodárskej univerzite v Nitre a keď zohľadníme terajšie protesty poľnohospodárov, ktoré SPU podporuje, je fér voči slovenským poľnohospodárom, že študenti v jedálňach dostávajú viacej dovážaných zahraničných výrobkov ako výrobkov zo Slovenska? Ďakujem za odpoveď.
Dobrý deň,
Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre neposkytuje stravovanie vlastnými prevádzkovými kapacitami, ale zabezpečuje ho na základe uzatvorenej Zmluvy o poskytovaní stravovacích služieb prostredníctvom tretej osoby, ktorá je oprávnená poskytovať stravovacie služby. Tieto zmluvy boli uzatvorené ešte v roku 2003 – 2005. Jednu z nich na ŠD A. Bernoláka sme už ukončili a prebiehajú projekčné práce a hľadanie finančných nástrojov na kompletnú rekonštrukciu tohto stravovacieho zariadenia.
V súčasnosti stravovanie v jedálni v ŠD Mladosť zabezpečuje spoločnosť Gastromir. Skutočnosť, že ide o obchodno-dodávateľský vzťah, neumožňuje a ani neoprávňuje SPU v Nitre ako objednávateľa týchto stravovacích služieb nijako zasahovať do obchodných aktivít svojho dodávateľa. Označovanie pôvodu potravín vyplýva z Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 1169/2011 o poskytovaní informácií o potravinách spotrebiteľom, čo je povinnosťou každého predajcu. Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre ako objednávateľ stravovacích služieb by v rámci svojich možností vyplývajúcich z dojednaných zmluvných podmienok mohla dodávateľa sankcionovať len v tom prípade, ak by prišlo k porušeniu zmluvy, prípadne by nastali iné okolnosti nasvedčujúce porušenie hygienických alebo zákonných podmienok.
Stravovacie zariadenie na ŠD Mladosť bude rovnako súčasťou rozsiahlej rekonštrukcie zvyšnej časti internátu, v prípade získania finančných prostriedkov.
Naša univerzita prevádzkuje vo svojej réžii Bufet pod aulou, kde preferujeme slovenské výrobky. Podľa štatistiky bufetu je najviac predávaným tovarom cereálna kaiserka slovenskej výroby, rovnako aj napr. mliečne výrobky a mnohé iné produkty kupujeme od slovenských dodávateľov. Spracovávame aj bio produkty z vlastnej Botanickej záhrady SPU a už čoskoro sa súčasťou ponuky bufetu stanú aj zdravé a inovatívne potraviny vyrobené v Potravinovom inkubátore SPU. Po schválení Potravinového inkubátora ako potravinárskej prevádzky sa budú dať v druhej polovici roka 2024 zakúpiť v univerzitnom bufete výrobky, ako napr. rôzne bylinné a ovocné čaje, zeleninové a ovocné chipsy, cereálne a iné tyčinky, ovocné rolky, oblátky, sirupy či džemy, vyrobené z bio ovocia a zeleniny z Botanickej záhrady SPU.
Dátum prijatia podnetu: 11.12.2023
Dobrý deň,
Mám otázočku. Je vo Vašej aule a vstupe do budovy vyriešený bezbarierový prístup pre vozíčkarov? Ďakujem za informáciu a prajem všetko dobré.
Dobrý deň,
Sprístupnenie auly SPU pre handicapované osoby z dôvodu jej stavebno-technického riešenia žiaľ nie je možné. Ide o stavbu, ktorá viacnásobne mimoúrovňová, a z hľadiska technického nie možné na hlavné výstupné schodisko inštalovať zariadenie, ktoré by zabezpečilo bezbariérovosť tohoto priestoru. Bohužiaľ ani vonkajšie schodisko neumožňuje takúto úpravu, a naostatok ústí na strechu, ktorá nie je pochôdzna, resp. umožňujúca pohyb invalidným vozíkom, alebo pomocným zariadeniam. Zo strechy by bolo následne potrebné riešiť pohyb cez tri schody dolu a následne 8 schodov do auly. Dole pod Aulou je možné sledovať priamy prenos z akcií, ktoré sa v aule konajú, prípade je možné danú osobu hore do auly po schodoch vyniesť za pomoci asistencie. Bezasistentový vstup do Auly SPU v Nitre nie je technicky možné zabezpečiť.
Dátum prijatia podnetu: 08.11.2023
Dobrý deň,
Som študentom tretieho ročníka programu Potraviny a technológie v gastronómii, obraciam sa na Vás s prosbou a hlavne odôvodnenie situácie čo sa týka exkurzií. Od prvého ročníka nám nebolo umožnene sa zúčastňovať exkurzií kvôli pandemickej situácie ,ale nastala doba kde pandémia nie je a my ako program, ktorý potrebuje exkurzie kvôli začleneniu do praxe nám boli tento týždeň zamietnuté exkurzie. Jedna z dôvodu zlyhania dopravcu, ktorý je zazmluvnený univerzitou na exkurziu a druhá kvôli nezmyselnému dôvodu \"kriminalite vo vlakoch\", jednalo sa o exkurziu a workshop v prevádzke Coffe Veronia . na ktorú sme sa mali dopraviť za vlastné náklady pomocou autobusovej dopravy, pretože sme nespĺňali podmienku od univerzity ktorá je že sa musí naplniť autobus keďže je nás len 8 tak sme sa dohodli s pani Ing. Ivanišovou, PHD. že sa dopravíme autobusom na vlastné náklady. Deň vopred nám bolo oznámene z vedenia fakulty že exkurzia sa ruší kvôli kriminalite. Obraciam sa na Vás hlavne s otázkou ako sa máme začleniť do praxe, keď fakulta nás v tom nepodporuje a vzdelávame sa len teoreticky?
Dobrý deň,
Exkurzie ako jedna z foriem praktickej výučby študentov je veľmi dôležitá. Exkurzie zo zdrojov fakulty sú organizované a koordinované samotnou fakultou. Učiteľ na exkurzii má za študentov aj istú mieru zodpovednosti. Podľa mojich informácií dekan fakulty zrušil exkurziu, nakoľko reagoval na incident, ktorý sa stal vo vlaku pár dni pred plánovanou exkurziou. Exkurzia bude nahradená a Ing. Ivanišová Vám oznámi náhradný termín konania exkurzie. Čo sa týka autobusu, univerzita nemá zazmluvneného prepravcu a exkurzie ktoré sú podporované zo zdrojov VPP, s.r.o. prioritne zabezpečujú prepravu pre študentov ktorí vykonávajú na školskom podniku prax alebo praktickú výučbu.
Dátum prijatia podnetu: 27.11.2023
Dobrý deň prajem pani rektorka!
Chcela by som sa Vás spýtať, či môžem zmeniť formu štúdiu ( z dennej na externú) na letný semester akademického roka 2023/2024. Ďakujem vopred za odpoveď. Pekný deň prajem pani rektorka.
Dobrý deň
Áno môžete. V zmysle Študijného poriadku SPU v Nitre, článku 14. Zápis študenta pri zmene ŠP a formy štúdia je podmienkou povolenia zápisu doručenie písomnej žiadosti študenta dekanovi príslušnej fakulty, pričom ak ide o zmenu na rovnakej fakulte, v rovnakom študijnom programe z dennej na externú formu, tak je potrebné žiadosť doručiť do 31. januára alebo do 15. augusta príslušného akademického roka. Dekan fakulty rozhodne o žiadosti študenta najneskôr do 30 dní od doručenia žiadosti.
Dátum prijatia podnetu: 25.09.2023
Pekný deň pani rektorka, prosím o Vaše vyjadrenie ku katastrofálnej situácii ktorá nastala ohľadom ubytovania študentov. Podmienky na ubytovanie študentov sa veľmi zhoršili, možnosť dostať lepšiu izbu nie je a mnohí ubytovanie nedostali vôbec. Oproti minulým rokom je to veľká zmena k horšiemu. Čo je toho príčinou? Ako riešite danú situáciu? Ďakujem, s pozdravom A. Závacká
Dátum prijatia podnetu: 12.09.2023
Vážená pani rektorka, prosím o odpoveď na otázku, prečo sa zmenili podmienky na pridelenie ubytovania. Zaujímalo by ma, prečo vyšší štandard ubytovania ( napr. Akademická) už nie je dostupný pre študentov SPU, ale ste uprednostnili študentov inej VŠ. Je prekvapujúce, že dávate iným študentom lepšie podmienky, ako vlastným. Ďakujem za odpoveď. Študentka druhého stupňa
V akademickom roku 2023/2024 bolo vyhovené všetkým študentom, ktorí splnili podmienky podľa Zásad prideľovania ubytovania v ŠD SPU v Nitre pre akademický rok 2023/2024 a v stanovenom termíne si podali žiadosť o ubytovanie cez UIS. Podávanie žiadostí o ubytovanie pre nasledujúci akademický rok pre vyššie ročníky cez UIS bolo možné od 9.5. do 31.5.2023, následne do 2.6.2023 bolo prostredníctvom UIS zverejnené rozhodnutie o pridelení/nepridelení ubytovania. Študenti, ktorým bolo pridelené ubytovanie si mohli v termíne od 5.6.2023 do 30.6.2023 cez UIS vybrať konkrétnu izbu a konkrétny študentský domov, kde majú záujem o ubytovanie. Informácia o termíne podávania žiadostí, ako aj ďalší harmonogram ubytovania bola zverejnená na webovom sídle Študentských domovov SPU v Nitre, a zároveň bola zverejnená aj na výveskách každého študentského domova. Študentom, ktorí si nepodali žiadosť o ubytovanie cez UIS v termíne do 31.5.2023, nebolo poskytnuté ubytovanie v zmysle schválených Zásad prideľovania ubytovania podľa Článku II., bod 5, písmeno c., ale mohli si podať už len písomnú žiadosť o ubytovanie. Prideľovanie izieb na základe písomných žiadostí o ubytovanie sa realizovalo v septembri 2023. Študentom sa prideľovali už len tie voľné izby, ktoré neboli rezervované/obsadené záujemcami o ubytovanie, ktorí si podali žiadosti o ubytovanie cez UIS do 31.5.2023. Študenti, ktorí v čase podávanie žiadostí o ubytovanie nemali uhradené poplatky za ubytovanie, UIS neumožnil podať si žiadosť o ubytovanie. V septembri bolo pridelené ubytovanie študentom, ktorí si podali písomnú žiadosť o ubytovanie (96 žiadostí). Snažíme sa vyhovieť požiadavkám všetkých študentov. SPU má snahu o poskytnutie ubytovania pre všetkých študentov 1. roku štúdia. Tieto kapacity sa vopred musia rezervovať a takto rezervované izby teda nie sú k dispozícii pri predubytovaní a výbere izby pre študentov vyšších ročníkov. Po skúsenostiach z minulých rokov, keď sme mali neobsadených cca 350 lôžok, sme pristúpili k uzatvoreniu Zmluvy o poskytnutí ubytovania pre 200 študentov UKF na ŠD SPU, čo predstavuje cca 12 % z celkovej ubytovacej kapacity. Táto skutočnosť neovplyvnila to, aby študent, ktorý si v riadnom termíne podal žiadosť o ubytovanie cez UIS, nemal možnosť výberu izby na niektorom zo ŠD. Dňa 27. 9.2023 sa uskutočnila kolaudácia ŠD A. Bernoláka. Po nadobudnutí právoplatnosti kolaudačného rozhodnutia budeme môcť vyhovieť požiadavkám aj ďalším uchádzačom. Univerzita sa snaží každoročne zvyšovať kvalitu ubytovania pre svojich študentov. Investičné náklady na rekonštrukciu ŠD A. Bernoláka boli výške 2,5 mil €, okrem toho v tomto roku bolo do údržby budov ŠD investovaných ďalších cca 200 tis. €. V najbližšom období má univerzita v pláne pristúpiť ku komplexnej rekonštrukcii tzv. "Veže" na ŠD Mladosť vrátane výmeny nábytku, ako aj ku rekonštrukcii všetkých sociálnych zariadení v bloku C ŠD Mladosť (tzv. "ležiak"). Plánujeme taktiežý dokončiť modernizáciu bloku B na ŠD Nová Doba, ktorá bude zahŕňať okrem iného aj vybudovanie sociálnych zariadení v izbách a výmenu nábytku.
Dátum prijatia podnetu: 25.06.2023
Dobrý deň pani rektorka,
chcem sa Vás spýtať, kedy bude plne funkčné zrkadlisko pred aulou SPU. V minulej dobe prebehla jeho rekonštrukcia a všetci od nej čakali uvedenie zrkadliska do plne funkčného stavu. Pôvodná idea projektu rekonštrukcie bola podľa prorektora Tótha "Obnova zrkadliska do pôvodnej architektonickej podoby podľa projektu z roku 1961, zabezpečenie statickej únosnosti konštrukcií, vodonepriepustnosti, odstránenie nepôvodných prvkov. Premostenie bude kompletne sanované a bude doplnené o nový prvok – sklenené zábradlie. Projekt riešil cirkuláciu vody a napustenie zrkadliska vodou." V súčasnej dobe je zrkadlisko bez vody. Voda sa napúšťa iba pri "významných" návštevách. Takéto vytváranie potemkinovych dedín určite neprináleží investícii v hodnote 413 868 eur. Preto sa chcem ešte raz spýtať, kedy bude zrkadlisko plne funkčné, kto nesie zodpovednosť za jeho nefunkčnosť, prípadne či bol udelený postih za nezvládnutú rekonštrukciu.
S úctou bývalý absolvent SPU
Dobrý deň,
SPU v Nitre vyhlásila 26. 2. 2018 výzvu a predloženie cenovej ponuky na vypracovanie projektu na realizáciu stavebných úprav v rámci akcie „Obnova bazénu – zrkadliska s premostením podľa pôvodného architektonického výrazu“. Projektová dokumentácia (PD) sa zrealizovala na základe Zmluvy o dielo zo 4. 4. 2018 a bola univerzite odovzdaná dňa 31. 5. 2018. Keďže ide o národnú kultúrnu pamiatku, pri vypracovaní PD bolo nutné rešpektovať rozhodnutie Krajského pamiatkového úradu v Nitre, v ktorom sa okrem iného uvádza, že obnovu treba zrealizovať tak, aby boli zohľadnené pôvodné prvky diela, t.j. farebnosť, materiálové zloženie a veľkosť obkladov. Zároveň bolo potrebné odstrániť všetky nepôvodné prvky v zrkadlisku (napr. fontány, betónové ostrovčeky s rastlinami). Projektová dokumentácia neobsahovala technologickú časť, ktorá by nejakým spôsobom riešila filtráciu, úpravu a cirkuláciu vody v zrkadlisku. V tomto čase už boli na túto investičnú akciu pridelené prostriedky z Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR. V žiadosti o dotáciu bola uvedená výška požadovaných finančných prostriedkov v zmysle položkového rozpočtu pôvodnej PD, teda len na samotnú rekonštrukciu. V novembri 2019 univerzita oslovila autora PD na dopracovanie časti, ktorá by riešila cirkuláciu vody v bazéne. S realizáciou sa začalo 23. 10. 2020 a dielo bolo vyhotovené v zmysle projektovej dokumentácie. V júni 2021 bolo zrkladlisko napustené vodou. Ako sa však ukázalo, projektantom navrhované riešenie cirkulácie vody je nedostatočné. V priebehu niekoľkých dní voda v zrkadlisku zozelenela, zakalila sa, začala výrazne eutrofizovať. Problémom tejto stavby je veľká vodná plocha (viac ako 1100 m2), a nízky vodný stĺpec, ktorý predstavuje priemernú hĺbku vody v zrkadlisku len 0,44 m. Voda sa preto aj vzhľadom na svoju južnú expozíciu a čierne dno v letných mesiacoch extrémne prehrieva.
K plnej funkčnosti zrkadliska je preto nevyhnutné doriešiť technológiu, ktorá by vodu v bazéne dostatočne cirkulovala, upravovala a chladila, a to bez toho, aby bolo nutné vodu v zrkadlisku vypúšťať každých 10 - 12 dní. SPU oslovila viaceré spoločnosti a v súčasnosti máme k dispozícii tri návrhy riešení. Medzičasom sa objavili aj vady na stavebnej časti zrkadliska, ktoré riešime so zhotoviteľom diela v rámci reklamačného konania. Veríme, že po odstránení týchto problémov a navrhnutí technicky vyhovujúceho riešenia, bude môcť byť zrkadlisko plne využívané.
S pozdravom
Klaudia Halászová
Dátum prijatia podnetu: 06.02.2023
Vaša magnificencia,
obraciam sa na Vás ako autoritu vo veci publikácie z info Veda 9.5.2023 \"Návod na úspech v slovenskej vede... Názor Roberta Mistríka. V článku a následnej analýze je veľmi tvrdo\" macerovaný\" náš prof. Brestič. Čo je pravda a čo nie !? Ja osobne prof Brestiča akceptujem a aj jeho projekty v APVV som podporoval. Je a bol tvorivým ,vedeckým pracovníkom, tieto reality sú veľmi znepokojivé. To ešte nie publikačne zvádnutá prof.Kačániová a dvaja super ed v svetovej SCi báze. Pani rektorka,nerád reaktujem na znôšky všelijakých invektív,ale prečo SPU nereguje na reality či obhajobu diskreditovaných .
V stálej úcte emerit.prof Jozef Bula
Vážený pán profesor,
ďakujem za Vašu otázku. Chcem Vás uistiť, že univerzita v najbližších dňoch vydá stanovisko zohľadňujúce aj závery Etickej komisie SPU v Nitre, ktorá sa podnetmi zaoberala, čo bolo aj dôvodom zdanlivej nečinnosti univerzity v danej veci.
S pozdravom
Klaudia Halászová
Dátum prijatia podnetu: 06.02.2023
Dobrý deň,
chcela by som sa spýtať, prečo väčšina fakúlt zrušila štátne skúšky, no niektoré fakulty ich mať musia? vopred ďakujem za odpoveď
Dobrý deň
Štátne skúšky nemohla zrušiť žiadna fakulta SPU v Nitre, pretože štúdium sa riadne skončí úspešným vykonaním štátnej skúšky. Je to uvedené v Študijnom poriadku SPU v Nitre v článku 21. Štátna skúška pozostáva z predmetu záverečná práca (bakalárska, diplomová) – obhajoba, alebo aj z jedného, prípadne viacerých predmetov určených ŠP.
S pozdravom
Milan Šimko
Dátum prijatia podnetu: 06.02.2023
Milá pani rektorka,
dňa 26.1. 2023 ste vypísali výberové konanie na obsadenie pracovných miest - vedúcich zamestnancov na troch ústavoch FBP. Jednou z požiadaviek je: vedecko-pedagogický titul prof./doc. Prečo sú diskriminovaní ostatní úchádzači, ktorí tieto tituly nemajú? Na miesto rektora našej univerzity môže byť navrhnutý a následne zvolený napr. aj odborný asistent bez titulu prof. alebo doc. Vedúci ústavu je rektorovi/rektorke univerzity podriadený. Prečo musí mať uchádzač o miesto vedúceho ústavu titul prof./doc., keď teoreticky rektor/rektorka ho mať nemusí? Vedúci ústavu by mal byť dobrým manažerom, so schopnosťou veľmi dobre a rýchlo riešiť široké spektrum rôznych problémov. Z mojich skúseností a tiež skúseností mojich kolegov/kolegýň toho mnohí docenti a profesori nie sú schopní. Naopak mnohí ľudia bez týchto titulov toho schopní sú. Ďakujem vopred za odpoveď Daniel Bajčan
Vážený pán doktor Bajčan,
dovoľte, aby som Vám predstavila novú logiku riadenia ústavov našej univerzity. Keď sme menili organizačnú štruktúru fakúlt a zriaďovali sa ústavy, tak v tom čase sme ako univerzita mali 52 katedier, z ktorých iba 11 mala viac ako 10 vysokoškolských učiteľov. Verím, že uznáte, že takáto defragmentácia nemôže zabezpečiť dlhodobý rozvoj žiadneho pracoviska a najmä v období keď stojíme pred výzvami vytvárania spoločných vedeckých infraštruktúr. Z tohto dôvodu sme pristúpili k vytvoreniu ústavov, aby sme naplnili aj jednu z požiadaviek vnútorného systému zabezpečovania kvality vzdelávania, definovaného v štandardoch SAAVŠ. Ústavy sa považujú za nosnú organizačnú štruktúru fakulty pri implementácii vnútorného systému zabezpečovania kvality vzdelávania v danom študijnom odbore. Ich hlavným cieľom je plniť úlohu garantujúceho pracoviska pre realizácii vedecko-výskumnej, vývojovej a ďalšej tvorivej činnosti v súlade s dlhodobým zámerom univerzity, v ktorom sme si zadefinovali svoje poslanie, a to byť výskumnou univerzitou s prepojením na kvalitné vzdelávanie. Každý ústav by mal budovať vertikálu študijných programov s prepojením na rozvoj študijného odboru. Preto je logické a žiaduce, aby na čele stála vedecká osobnosť s týmito predpokladmi a s jasnou koncepciou udržateľnosti. V implementácií vnútorného systému kvality, máme uvedené, že osoby s hlavnou zodpovednosťou za študijný program alebo habilitačné a inauguračné konanie, majú mať priamy dosah na plnenie parametrov kvality, ako je rozvoj ľudských zdrojov a smerovanie budovania infraštruktúry ústavu. V tomto súlade sme aj upravili „ Zásady výberového konania na obsadzovanie pracovných miest vysokoškolských učiteľov, pracovných miest výskumných pracovníkov, funkčných miest profesorov a docentov a funkcií vedúcich zamestnancov SPU v Nitre“. Hlavným manažérom fakulty je dekan, ktorý má svoje povinnosti a merateľné ukazovatele stanovené aj v zmluve o výkone funkcie dekana. Vedúci ústavu má byť odborný garant vedecko-výskumnej a inej činnosti ústavu a prepojenia výstupov tvorivej činnosti do vzdelávacieho procesu, a preto je požiadavka absolvovania habilitačného alebo inauguračného konania minimálnou podmienkou.
Dátum prijatia podnetu: 10.07.2022
Dobrý deň,
v mene čerstvých absolventov bakalárskeho štúdia by nás zaujímalo, prečo k nám má škola taký ľahostajný prístup. Od štátnic sme písali viacero mailov ohľadom diplomov, na čo nám už asi dva týždne odpovedajú, že diplomy sa podpisujú, nehovoriac o tom, že ak by sme mali riadne a najmä právom zaslúžené promócie, už vyše týždňa by mal každý v rukách svoj diplom. Študenti, ktorí pokračujú v štúdiu na inej univerzite, tieto diplomy dávno potrebovali doložiť k prihláške. Úprimne sme veľmi sklamaní z prístupu univerzity voči študentom ako počas štúdia, tak i po ukončení štúdia. Kedy sa k nám dostanú?
Dobrý deň
Keďže rozhodnutím členov Kolégia rektorky, ktorého súčasťou sú aj dekani jednotlivých fakúlt, boli promócie absolventov bakalárskeho stupňa štúdia zrušené, tak vychádzame zo zákona o VŠ, kde sa v § 68, ods. 8 uvádza, že doklady o absolvovaní štúdia sa vydávajú do 30 dní od riadneho skončenia štúdia okrem prípadov, ak absolvent súhlasí s neskorším vydaním týchto dokladov. Z našej strany nebola táto lehota prekročená a už ste dostali informáciu o tom, kedy si môžete prísť diplom prevziať.
Dátum prijatia podnetu: 23.05.2022
Dobrý deň pani rektorka. Dovoľujem si Vás osloviť s otázkou : Z akých príčin ( prosím napísať presne) sú zrušené bakalárske promócie v tomto roku 2022. Epidemiologická situácia je priaznivá preto nerozumiem, prečo by nemali byť. Diplomanti promócie mať budú? Ďakujem za Vašu odpoveď a prajem pekný deň. Gabriela Tomčíková
Aj počas pandémie Covid 19 organizovala SPU v Nitre promócie na inžinierskom stupni štúdia, ako jedna z mála vysokých škôl na Slovensku. Rovnako ich budeme organizovať aj tento rok. O tom, či organizovať aj bakalárske promócie sme diskutovali na zasadnutí Vedenia SPU v Nitre za účasti dekanov fakúlt dňa 2. 5. 2022. Na základe toho, že na inžinierskom stupni štúdia pokračuje až 87 % študentov, ktorí ukončia bakalársky stupeň štúdia bolo rozhodnuté, že na SPU budeme organizovať len inžinierske promócie a to aj v budúcnosti. Na danom zasadnutí bol schválený aj Harmonogram výučby na ak. rok 2022/2023 a tam už nie sú bakalárske promócie plánované.
Dátum prijatia podnetu: 08.03.2022
Vážená pani rektorka,
opäť nastáva situácia, kedy máme mať prezenčnú výučbu tak ako v zimnom semestri na jeseň. A opäť je na univerzite totálny holubník a nikto zas na nič nie je pripravený, hoci sa dopredu vedelo, že budeme prezenčne. Rozvrhy sa opäť menia, opäť pedagógovia majú v rozvrhu 2 rozdielné cvičenia v rovnakom čase - asi sa majú naklonovať alebo neviem. Opäť je situácia v Nitre s počtom pozitívnych vážna, opäť je množstvo študentov a pedagógov chorých, ale hlavne, že ideme prezenčne. Proti akejkoľvek logike, etike, humánnosti, za cenu ochorenia, ohrozenia zdravia študentov, pedagógov, ich a rodín, ich blízkych, možno aj takých, ktorí sú v rizikovej kategórii. Za akú cenu? Za výučbu, ktorej kvalita je na bode mrazu, pretože cvičenia zastupujú aj tí, ktorí daný predmet nevyučujú, lebo nemá kto iný? Za cenu, že sa opäť zo dňa na deň všetko mení? Za cenu, že študent musí zabiť 5-6 hodín cestovaním a čakaním v Nitre na 1,5 hodinové cvičenie, ktoré nemôže byť odučené online, lebo si nejaká vyššia inštancia na univerzite či fakulte povedala na otázku "prečo" iba infantilné "lebo"? Chorý pedagóg nakoniec aj tak cvičenie odučí online, no predtým má študent byť prezenčne v škole, takže to online cvičenie vlastne nestíha a je ukrátený o prebrané učivo. Každý semester rovnaká situácia bez toho, aby sa na univerzite z vlastných chýb niekto poučil. Ako môže niekto platený za svoju prácu vôbec dať jedného pedagóga na dve rozdielne cvičenia v rovnakom čase? Už druhý semester po sebe? Ako? Študenti sú pomaly šikanovaní, keď neurobia niečo na čas v požadovanej kvalite. Od nás sa očakáva všetko na 200%, ale škola nedokáže zariadiť, aby elementárne veci fungovali bez chaosu, stresu a bez obrovských chýb. Toto nie je univerzita, ale holubník. A verím, že toto si prečítajú aj budúci prváci . A verím, že si prečítajú aj to, že na jeseň tu podľa ostatných sťažností pozitívni študenti chodili normálne na vyučovanie a boli na internátoch, veď to je do neba volajúca hanba a ukážka toho, ako univerzita nedokáže zabezpečiť ani bezpečnú výučbu. Ja svoje rozhodnutie ísť na túto školu ľutujem a nikdy v živote na túto školu nedám svoje deti. Nikdy.
Dobrý deň, prezenčná výučba bola na univerzite opäť spustená od 7.3.2022 s cieľom zabezpečiť touto formou najmä cvičenia, praktické predmety a ateliérové predmety na všetkých fakultách. Doteraz sme nezaznamenali žiadne sťažnosti od študentov, skôr naopak, študenti sa veľmi tešia prezenčnej forme a možnosti zdieľať svoje poznatky osobne. V rámci uvoľňujúcich sa protipandemických opatrení nevidíme dôvod formu výučby meniť. Zastupovanie počas absencie vyučujúceho (v prípade choroby či inej udalosti) ďalším učiteľom je normálne a v súlade s predpismi na univerzite. Verím, že sa Vám podarilo úspešne začleniť do výučby a v prípade konkrétnych problémov s výučbou sa, prosím, obráťte na pána prorektora pre vzdelávanie: prof. Ing. Milan Šimko, PhD., milan.simko@uniag.sk. Zo všeobecnej sťažnosti, nepodloženej na konkrétnych faktoch, je ťažké určiť kde, na akej fakulte, v akom predmete je problém.
Dátum prijatia podnetu: 08.03.2022
Vážená pani rektorka,
dovolujem si obrátiť sa na Vás s prosbou o zavedenie on line výučby pre študentov Univerzity tretieho veku. Nakoľko výučba počas zimeného semestra kvoli pandemickým opatreniam neprebiehala, výučba bola v letnom semestre plánovaná na každý týžden v rozsahu cca 2 hodiny. Vyhľadom na rastuce ceny pohonných hmôt a nároky na čas strávený na ceste, nie každý študent má možnosť navštevovať prezenčne Vašu univerzitu každý týždeň, rada by som Vám navrhla, aby ste časť výučby robili online a časť prezenčne. S týmto návrhom som sa obrátila na koordinátorku výučby pre seniorov, bohužial som dostala negatívnu odpoveď. Ďakujem Vám za zváženie môjho návrhu do buúceho obdobia, bohužial tento semester sa výučby nemôžem zúčastniť. S pozdravom, Turanova
Dobrý deň pani Turanová, online výučba sa nám aj napriek snahe a realizovaným aktivitám minulý rok neosvedčila a nestretla sa u väčšiny účastníkov UTV s pochopením. Účastníci aj napriek našej snahe a pomoci mali technické problémy a nesplnilo to ich očakávania, keďže UTV predstavuje pre väčšinu účastníkov okrem výučby aj možnosť socializácie a možnosť stretávať sa s rovesníkmi. Tento rok sa nám podarilo programy UTV otvoriť prezenčne a dokončiť tak aj dobiehajúce programy, čomu sa veľmi tešíme. Uchádzači boli informovaní, že ide o prezenčnú formu výučby, na ňu sa aj prihlasovali. Do budúcnosti, samozrejme, kombinovanú formu výučby zvažujeme a v prípade záujmu účastníkov aj radi otvoríme. Momentálne univerzita pracuje v spolupráci s ďalšími univerzitami Slovenska a v rámci Asociácie Univerzít tretieho veku na pilotnom projekte, ktorý má zvýšiť digitálne kompetencie seniorov, čo prispeje k lepšej technickej zdatnosti seniorov.
Dátum prijatia podnetu: 06.03.2022
Dobrý deň, potrebovala by som pečiatku školy ohľadom brigády v lete, lenže neviem kde mám ísť... ďakujem za odpoveď
Je potrebné sa obrátiť na prodekana príslušnej fakulty, ktorý zodpovedá za prax, resp. pracovníčku zodpovednú za prax na fakulte.
Dátum prijatia podnetu: 24.02.2022
Dobrý deň pani rektorka, Píšem Vám za nás študentov, ktorý končíme štúdium na druhom stupni Ing. Stupňa. V danej situácii, že vyučovanie bude prebiehať kombinované mame absolvovať prezenčné 1.5 h cvičenia len z jedného predmetu na mesiac a pol, keďže mame skrátený semester na 10 týždňov. Myslíme si, že na jeden predmet cestovať, niektorý z ďaleka a niektorý cez komplikovane spoje, pretože kvôli situácii boli niektoré linky zrušené ako aj môj prípad kde by som cestovala 4.5 h na jedno cvičenie. Boli by sme radi za možnosť online Výučby na zvyšných 5 týždňov školy. Vopred ďakujem za odpoveď a pochopenie nás študentov
Dobrý deň, v tejto veci je potrebné obrátiť sa priamo na dekana, resp. prodekana príslušnej fakulty a ten to bude riešiť individuálne.
Dátum prijatia podnetu: 19.01.2022
Vážená pani rektorka, veľmi oceňujem novú smernicu, ktorá rieši okrem iného aj používanie akademický titulov na SPU, pretože niektoré "kúpené" pseudo tituly boli veľmi zavádzajúce.
Novela zákona o vysokých školách a rovnako aj novela zákona o uznávaní dokladov o vzdelaní upravuje postupy k uznávaniu akademických aj vedecko-pedagogických titulov a prenáša kompetencie a zodpovednosti na samotných rektorov a jednotlivé vysoké školy. SPU v Nitre zosúlaďuje svoje vnútorné predpisy s vnútorným systémom zabezpečovania kvality vzdelávania, kde jeden z ukazovateľov kvality je aj personálne zabezpečenie vzdelávacieho procesu, tvorivá činnosť osôb so zodpovednosťou za študijný program a mnohé iné parametre viazané na ľudské zdroje univerzity. Univerzita sa Etickými kódexmi hlási k akademickej etike a táto smernica je jeden z jej nástrojov.
Dátum prijatia podnetu: 07.12.2021
Dobrý deň,
nedá sa mi nereagovať sa situáciu, ktorá je opäť na univerzite. Neviem či iba mne nepripadá normálne, aby študenti, ktorí sa učia doplácali na tých, ktorých štúdium absolútne nezaujíma. Študent, ktorý sa poctivo učí, robí zadania načas a snaží sa, čo najmenej podvádzať býva častokrát ohodnotený horšie ako študent, ktorý nemá ani absolútneho šajnu, čo sa preberá na danom predmete. Všetko sa mu prepečie a na skúške to akosi zvládne, veď, keď je online môže všetko odpísať a nikoho nezajímajú jeho poznatky. Vedenie univerzity by sa malo zamyslieť nad tým, kam smeruje vzdelávanie v tejto inštitúcií. Nie len, že budeme nepoužiteľný do praxe, ale ani teoreticky nebudeme nič ovládať. Okrem toho podporuje univerzita mladých ľudí v tom, že klamstvo, podvod a nezodpovednosť je viac ako akákoľvek snaha a zodpovednosť. Nech sa potom celá krajina a univerzita nečuduje, že mladí ľudia od chádzajú študovať a žiť do zahraničia. Každý mladý človek, ktorý chce byť odborníkom a niečo dosiahnuť opustí nenávratne túto krajinu. Viem, že to nie je len chyba univerzity, ale aj ostatných okolností. Stačí sa však pozrieť len do susednej ČR, kde môžu fungovať školy v režime OTP. Myslím si, že, keď nám už bolo upreté normálne vzdelávanie tak aspoň skúškové by sa malo zaviesť v tomto režime bez akejkoľvek debaty. Pandémia skôr či neskôr skončí, no následky budeme znášať ešte veľmi dlho a najmä tí, ktorí už majú záväzky v tejto krajine a nemôž ju opustiť. Ja osobne dokončím štúdium na SPU a v momente odchádzam doštudovať do zahraničia. Lebo kvalita vzdelávania, spravodlivosti a praktických zručností na SPU je hlboko pod bodom mrazu. Táto správa nemá byť myslená ako urážka alebo dehonestácia Vašej práce. Mala by viesť k zamysleniu sa nad celú situáciu a jej riešeniu. Ďakujem Vám za vyjadrenie sa k tejto téme.
Vedenie SPU sa s plnou vážnosťou venuje problémom, ktoré ste popísali, a verte, nie je jednoduché nájsť to najlepšie riešenie pre všetkých. SPU učila prezenčne aj v období, keď niektoré univerzity boli už dávno v online režime. Veľmi dobre si uvedomujeme, že dištančná výučba nikdy nenahradí kvalitu tej prezenčnej. Na druhej strane sme čelili tlaku aj od samotných študentov. To, čo nás však najviac mrzelo, bola skutočnosť, že keď očkovanie mohlo spomaliť pribúdanie pozitivity na univerzite, práve študenti boli očkovaní oveľa menej ako učitelia. Potom, samozrejme, vzniká otázka, ako zabrániť komunitnému šíreniu covidu nielen na výučbe, ale aj na internátoch. Zodpovednosť jedného k druhému je to, čo rozhoduje, a učitelia sa oprávnene obávali o svoje zdravie, rovnako ako študenti. V súvislosti s podvádzaním sme na Vedení SPU len nedávno schválili nový Etický kódex študentov SPU v Nitre, ktorý je veľmi dôležitým preventívnym nástrojom, aby študenti na skúškach nepodvádzali. Tento skutok ako prejav neetického správania sa rieši v Disciplinárnej komisii SPU. V minulom skúškovom období bolo pri skúškach odhalených niekoľko podvodov zo strany študentov a bolo odhalené aj plagiátorstvo. Študenti dostali predvolanie na disciplinárne konanie a boli im uložené náležité disciplinárne opatrenia. Podvádzanie a klamstvo ako súčasť akademického podvodu trápi všetkých poctivých učiteľov a aj študentov. Je to častá otázka aj vo vedení univerzity a jej riešenie nie je nikdy dokonalé a konečné. Samozrejme, bez náležitého podnetu nikdy nebude dostatočne riešené. Preto, ak máte akékoľvek informácie, ktoré by pomohli takéto podvody odhaliť, prosím, kontaktujte svojho dekana a situácia sa určite bude riešiť, aby sa neopakovala. V súčasnosti podľa pokynov je skúškové obdobie v online režime, samozrejme, podľa situácie s covidom sa dá kedykoľvek vrátiť do prezenčných metód skúšania.
Dátum prijatia podnetu: 05.10.2021
Keďže ide o podnety, ktoré poukazujú na rovnaký problém, odpoveď je pre oba spoločná..
Dobrý deň,
v dôsledku situácie čo sa týka corona vírusu chcem poukázať na určité nedodržiavanie opatrení, a to že priestory nezodpovedajú nariadeniam ministerstva zdravotníctva, keďže by sme mali mať 2 m rozostupy ale nemáme, pretože učebne nie sú dostatočne veľké na počet študentov na jednom cvičení, keďže nás je 20 na hodine a podľa nariadení by sa nás tam malo nachádzať na veľkosť priestorov maximálne asi tak 5. Na ŠD domov je niekoľko pozitívnych ľudí, a ľudí ktorí boli v styku s nimi a mali by byť v karanténe doma, sú na študentských domovoch, vyučovacích hodinách a navštevujú aj napriek tomuto zákazu školské priestory a sú aj naďalej ubytovaní a stretávajú sa medzi sebou a aj nami, čo je aj vrámci nariadení zakázané. Veľa spolužiakov pochádza z bordových okresov a vzhľadom na stále sa zhoršujúcu situáciu sa väčšina z nás necíti bezpečne vrámci výučby, taktiež v študentských domovoch. Vás žiadam o zváženie zavedenia online vyučovania alebo sprísnenia a aj dodržiavania opatrení, ktoré sú zavedené ministerstvom zdravotníctva. Ďakujem.
Dobrý deň,
V ramci situácie ohľadom Coronavírusu chcem v mene odboru kontroly a bezpečnosti potravín poukázať na určite nedodržiavanie opatrení: priestory nezodpovedajú nariadeniam ministerstva zdravotníctva, keďže by sme mali mat 2m odstupy ale nemáme pretože učebne nie sú dostatočne veľké na počet študentov na jednom cviceni , keďže nas je 20 na hodine a podľa nariadení by sa nás tam malo nachádzať na velkost priestorov, v ktorých sa nachádzame maximalne 5..a taktiež, na každom cviceni sme vždy s inymi studentmi takze prichádzame každý deň do styku s velkym počtom ľudí…taktiez na chodbách čaká na cvičeniach viacero študentov z iných odborov kde je veľa ľudí pri sebe… Na ŠD domov je niekolko pozitívnych ľudí, a ľudí ktori boli v styku s nimi a mali by byt v karanténe doma, sú na študentských domovoch, vyučovacích hodinách…a navštevujú aj napriek tomuto zákazu školské priestory a sú v nich aj naďalej ubytovaní a stretávajú sa medzi sebou a aj s nami-..Taktiež v červenom okrese by mali byt po správnosti ubytované len osoby z jednej domácnosti, väčšina študentov býva na zaplnenej bunke z rôznych okresov a viacerých domácnosti. Keďže veľa spolužiakov pochádza z bordovych, čiernych okresov a vzhladom na stále sa zhoršujúcu situáciu sa väčšina z nás necíti bezpečne v ramci výučby, taktiež v študentských domovov Vás žiadam o zváženie zavedenia online vyučovania alebo sprísnenia a aj dodržiavania opatrení, ktoré sú zavedené ministerstvom zdravotníctva aj pre odbor kontrola a bezpečnosť potravín.
Dobrý deň pani rektorka,
zaujímalo by ma, či nejako plánujete riešiť situáciu na internátoch SPU. Resp. či ste o nej informovaná nie z pohľadu pani riaditeľky, ale z pohľadu študentov....Je podľa Vás normálne, aby každý jeden deň boli aspoň na 1 izbe párty a stretávky xyz ľudí z rôznych fakúlt do rána? Aby na poriadok internátu, kde je 1000 študentov mala dohliadať jedna pani vrátnička pri opitých študentoch, ktorí sú mimochodom aj tak zamknutí a dostať sa do tej izby je skoro nemožné? Aby sa im "iba brali preukazy"? Čo tak poriadkári a nastaviť na internátoch poriadok ako je v iných krajinách? Načo máme podmienky v ubytovacej zmluve? Čo tak alkohol na akademickej pôde? Načo sú domové poriadky vyvesené všade ak sa nerešpektujú z najvyšších miest a berú sa na ľahkú váhu (napr. zrušením ubytovacej zmluvy pri porušení poriadku)? Kontrola testov prebieha, ale nie je možné ustrážiť všetkých študentov a kontrolovať od nevidim do nevidím. Mimochodom, čítačka QR na internátoch chýba. SMS s negatívnym výsledkom si viem napísať aj ja... Že máme nové prípady a krúžky v karanténe? Takýmto štýlom ich bude čoraz viac a viac... Myslíte, že v tejto COVID-19 situácií je to normálne? Ďakujem za odpoveď a možné riešenia, ktoré z uvedeného vyplývajú
Vzdelávanie na SPU v Nitre sa riadi odporúčaniami školského semaforu MŠVVŠ SR, v ktorom nie je nariadená kapacita vyučovacích miestností pre VŠ. Prechodom okresu NR do červenej farby sme pristúpili k prechodu na dištančnú metódu vzdelávania najmä na FEM z toho dôvodu, že je tam najviac rozvrhových akcií s vysokým počtom študentov, a nie je možné plnohodnotne zabezpečiť ani hybridnú metódu vzdelávania. Súčasne sa SPU v Nitre riadi i Usmernením hlavného hygienika SR k realizácii prezenčnej a dištančnej výučby študentov VŠ v AR 2021/2022 počas trvania pandémie COVID-19.
Každý študent je povinný dodržiavať Príkaz rektorky č. 8/2021 k organizácii štúdia v AR 2021/2022 na SPU v Nitre, v ktorom sú mimo iného definované najmä epidemické opatrenia na zabezpečenie prezenčnej výučby. Študenti sú povinní zamedziť vytváraniu skupín po skončení výučby v spoločných priestoroch univerzity ako i v ŠD. Podmienky, ktoré uvádzate sa nevzťahujú na vzdelávací a ubytovací proces na univerzite. Napokon výučba na základných a stredných školách by v takomto prípade bola v plnom dištančnom režime a nie je. Dovoľujem si oponovať k informácii o pozitivite študentov ubytovaných na ŠD. Táto informácia nie je pravdivá. SPU v Nitre vyvíja enormné úsilie k predchádzaniu komunitného šírenia COVID-19 bezodkladným uzatváraním študijných skupín-študijných programov v prípade potvrdenia pozitivity študenta/zamestnanca na prezenčnom vzdelávaní. Súčasne sa všetkým úzkym kontaktom posielajú nariadené karanténne opatrenia, o ktorých je informované i vedenie SPU a vedenie fakulty.
V ŠD stále platí režim OTP a neplní funkciu karanténneho zariadenia. Nie je dôvod na zavedenie dištančnej metódy vzdelávania v plnom rozsahu, nakoľko na SPU nedochádza ku komunitnému šíreniu COVID-19. Doteraz nebol medzi úzkymi kontaktami ani jeden potvrdený pozitívny študent/zamestnanec z dôvodu preukázateľného šírenia medzi študentami a zamestnancami SPU v Nitre a RÚVZ v Nitre nenariadil z tohto dôvodu prechod na dištančnú formu vzdelávania. Okrem toho očkovaní študenti majú podľa nariadení výnimku z karantény, preto by bolo možno vhodné aby sa študenti medzi sebou povzbudzovali do očkovania, aby sme sa aspoň týmto spôsobom pokúsili chrániť jeden druhého.
Dátum prijatia podnetu: 29.09.2021
Dobrý deň, považujem sa neseriózne, aby univerzita nikde nezverejňovala informácie o tom, v akej fáze školského automatu sa univerzita nachádza. Rovnako tak nezverejňuje počet študentov v karanténe alebo počet pozitívnych. Nemáme potom dôveru voči aktuálnym opatreniam na univerzite, pretože univerzita nie je transparentná a máme za to, že na škole je dostatočné množstvo pozitívnych študentov, aby univerzita prešla do červenej fázy semaforu. Žiadam o nápravu, chceme byť informovaní transparentne. Ďakujem.
SPU v Nitre má na základe odporúčaní MŠVVŠ SR a ÚVZ SR vypracovaný vlastný COVID SEMAFOR podľa ktorého realizuje výučbu v akademickom roku 2021/2022. (Príkaz rektorky č. 8/2021 – Príloha 1). O počte osôb v karanténe ako aj o počte pozitívnych osôb univerzita informuje v rámci svojich povinností Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu formou online formulára, a to vždy, keď príde k zmene z hľadiska počtu pozitívnych osôb, resp. osôb v karanténe. Opatrenia týkajúce sa zmeny fázy v rámci Covid semaforu SPU v Nitre prijíma Monitorovacia a koordinačná rada SPU v Nitre. O týchto opatreniach sú informovaní členovia rady; najmä dekani a prodekani pre vzdelávanie, dotknuté osoby (študenti a učitelia v krúžku) ako aj ŠDaJ.
V prípade zisteného stavu, kedy je potrebné vyhlásiť zmenenú fázu Covid semaforu, sú informovaní študenti na konkrétnom študijnom programe, študijnom predmete (predmetoch) a vyučujúci ktorých sa zmena dotýka. Podľa potreby sa uzatvárajú vždy len konkrétne študijné skupiny, prijímajú sa karanténne opatrenia tak v pedagogickom procese, ako aj na Študentských domovoch. Cieľom je zabrániť šíreniu ochorenia medzi študentami a zamestnancami univerzity, a tak ako aj v predchádzajúcich ťažkých covidových obdobiach sa nám to darí. Dohľadávanie kontaktov, informácie o nariadení karanténnych opatrení, o stave zaočkovanosti, resp. odporúčaniach pre testovanie a izoláciu komunikuje s dotknutými osobami Útvar krízového riadenia, BOZP, ochrany pred požiarmi a vlastnej ochrany.
Podľa odporúčaní COVID semaforu sa karanténne opatrenia týkajú konkrétnej študijnej skupiny, konkrétneho predmetu a môžu byť rôzne pre každú fakultu. Pokiaľ neevidujeme komunitné šírenie ochorenia, nie je dôvod prechádzať na dištančnú metódu vzdelávania na celej univerzite. Všetky naše postupy samozrejme vždy konzultujeme aj s RÚVZ. Snahou univerzity je pri dodržaní maximálnej bezpečnosti zachovať prezenčnú výučbu aspoň v kombinovanej metóde tak dlho, ako to bude možné.
Dátum prijatia podnetu: 30.9.2021.
Dobrý deň pani rektorka, prosím Vás ubytovanie v SD pre študentov FEM, ktorí sú distančne (cvičenia a prednášky) na základe Vášho dodatku končí tak ako je uvedené v prikaze a to od 4.10? Podľa covid semaforu majú byť internáty len pre prezenčnu výučbu..ako to budete riešiť s odubytovanim týchto študentov? ďakujem za odpoveď
Dobrý deň, v súvislosti s dodatkom č.1 k príkazu Rektorky č. 8/2021, ktorým sa niektoré študijné programy od 4.10.2021 do odvolania budú vyučovať dištančnou metódou (online) Vám posielam informáciu týkajúcu sa ubytovania na ŠDaJ:
- počas trvania dištančného vzdelávania nie je potrebné ukončiť ubytovanie na ŠDaJ. Ubytovanie bude pokračovať v zmysle ubytovacej zmluvy.
- počas trvania dištančného vzdelania môžete ukončiť ubytovanie na ŠDaJ. V tom prípade je potrebné sa z ubytovania odhlásiť, odovzdať ubytovací preukaz a kľúč od izby. Preplatok za ubytovanie Vám bude vrátený na Váš účet. Po opätovnom prechode na prezenčnú formu výučby bude s Vami v prípade záujmu uzatvorená nová ubytovacia zmluva,
- v prípade, že sa z ubytovania odhlásite, a počas trvania dištančného vzdelávania vznikne potreba sa zúčastniť napr. praxe, osobnej konzultácie, skúšky, prípravy záverečnej práce, atď, umožníme krátkodobé ubytovanie na ŠDaJ (na niekoľko dní) bez uzatvorenia Ubytovacej zmluvy, ktoré bude spoplatnené alikvotnou čiastkou z mesačného poplatku. Záujem o krátkodobé ubytovanie bude potrebné nahlásiť minimálne 48 hodín vopred na adrese : ubytovanie@uniag.sk.
- v prípade, že ubytovacie zariadenie opustíte bez odhlásenia sa (napr. na niekoľko týždňov, na niekoľko mesiacov, alebo počas trvania dištančného vzdelávania), ubytovacia zmluva trvá, platba za ubytovanie Vám bude účtovaná v zmysle Ubytovacej zmluvy. V tomto prípade bude potrebné bytné zaplatiť aj prípade, že ste na internáte nebývali. Následne nebude možné žiadať o vrátenie platby za obdobie, kedy ste na SDaJ nebývali, nakoľko budete evidovaný ako ubytovaná osoba.
- v prípade, že v budúcnosti príde k zmene v dôsledku zlepšenia alebo zhoršenia epidemickej situácie, ktoré bude mať vplyv na režimové opatrenia na ŠDaJ, budeme Vás o tom informovať.
Dátum prijatia podnetov: 29.9.2021.
Keďže ide o podnety, ktoré poukazujú na rovnaký problém, odpoveď pre všetky je jedna.
Dobrý deň pani rektorka, dnes ráno sme sa dozvedeli, že sa nám opäť zmenil rozvrh už po xy krát. Osobne som veľmi prekvapená a celkom sklamaná z organizácie našej fakulty. Nechápem prečo UKF automaticky mohli prejsť na dištančnú formu vzdelávania a SPU to nedokáže aj napriek minuloročným skúsenostiam. Zbytočne sa iba márni čas týmto umelo naťahovaným učením a skracovaním hodín na 45 minút je absolútne nezmyselné a bezvýznamné. Je síce fajn, že ste sa snažili cvičenia dať na 1 deň, ale rozmiestnili ste ich tak, že od budúceho týždňa budeme ako skupina budeme mať 1. cvičenie 7:30 a na druhé budeme čakať 6 hodín pretože začína až 13:30. Za tento čas sa stihnem otočiť domov 3 krát. Rozdelenie prednášok na 3 dni je taktiež absolútne nelogické. Je tu dosť študentov, ktorí sú taktiež pracujúci, plánujú si rozpis na mesiac dopredu a týždeň čo týždeň musia svoje rozpisy meniť. Chápem, že situácia je náročná pre každého, ale meniť rozvrh každý týždeň to naozaj nie je fér či už voči nám študentom alebo voči vyučujúcim. Mám pocit, že tieto zmeny sa realizujú štýlom z kaluže do blata. Prosím čo najskôr zvážiť dištančnú formu vzdelávania na ktorú sa podľa vývinu pandemickej situácie bude musieť prejsť skôr či neskôr alebo definitívne ustálenie rozvrhu. Ďakujem.
Dobrý deň, chcela by som reagovať na prebiehajúcu situáciu. Je veľmi chaotické a neprípustné akým spôsobom sa menia zo dňa na deň, z týždňa na týždeň rozvrhy, časy cvičení, prednášok, delenie študentov na skupiny a následne aj mätúca realizácia výučby. Dosť nás zarazila informácia, že UKF nemá problém vyučovať online a uľahčiť tak život či už nám študentom alebo vyučujúcim. Nemyslíme si, že prezenčná výučba je nevyhnutným riešením tejto situácie, keďže bude zbytočná ak 1,5 hodinové cvičenie sa skráti na 45 minútové (pri cvičeniach v párny a nepárny týždeň), aby sa vystriedali dve skupiny študentov. Online výučba vždy prebiehala podľa stanoveného času 1,5 hodiny a stihli sme vždy prebrať všetko čo sme mali. Nevidím význam pokračovať v hybridnej forme výučby, nakoľko online forma mi príde v tomto prípade ako vhodnejšia alternatíva a to nehovorím o tých 3 hodinový ch medzerách medzi cvičeniami. Kde máme ten čas byť? V takejto epidemiologickej situácii, kde na každých dverách je len OTP a človek, ktorý nie je zaočkovaný nemá šancu niekam ísť. Máme ísť domov a potom zase naspäť do školy? A koľko krát sa tak otočíme do školy a domov? Vonku začína už škaredé a chladné počasie máme sa zdržiavať tam, aby sme nachladli? Aktuálna situácia nariaďuje nosenie respirátora, v ktorom ako všetci vieme je dosť ťažké dýchať už len v režime počúvania výuky. Ako majú učitelia vyučovať? Alebo aj my, aktívne komunikovať s učiteľmi? Situácia sa každým dňom zhoršuje a doprava preplneným autobusom či vlakom neprospieva k dodržiavaniu 2 metrových rozostupov a tak je vysoká pravdepodobnosť nákazy práve v týchto dopravných prostriedkoch a to predsa nechceme. Študenti aj učitelia sú vystavovaní tlaku a stresu z neustále sa meniacich podmienok. Nemôžeme si ani len zariadiť smeny v práci nakoľko sa každý jeden týždeň mení rozvrh. Chápeme, že to nie je ľahké, ale nebolo by lepšie prejsť na dištančnú formu vzdelávania? Aj tak to epidemiologická situácia čoskoro nariadi a budeme tak či tak online. Prosím o zváženie dištančnej formy štúdia. Ďakujem
Dobrý deň, považujem sa neseriózne, aby univerzita nikde nezverejňovala informácie o tom, v akej fáze školského automatu sa univerzita nachádza. Rovnako tak nezverejňuje počet študentov v karanténe alebo počet pozitívnych. Nemáme potom dôveru voči aktuálnym opatreniam na univerzite, pretože univerzita nie je transparentná a máme za to, že na škole je dostatočné množstvo pozitívnych študentov, aby univerzita prešla do červenej fázy semaforu. Žiadam o nápravu, chceme byť informovaní transparentne. Ďakujem.
Dobrý deň, za študentov si dovoľujem tvrdiť, že kombinovanou výučbou a neustálym menením rozvrhov sa výrazne znižuje kvalita výučby. Už tretí týždeň budeme mať nový rozvrh, opäť riešime iba organizačné záležitosti, neustále máme chaos a stres a pociťujeme obrovskú nechuť voči štúdiu za takýchto podmienok. Vďaka tomu, že sa musí krúžok deliť na 2 polovice, vždy jedna polovica každý druhý týždeň prichádza o učivo, ktoré si študenti potom musia sami dobrať. Takýmto spôsobom sa nedá ďalej fungovať, nie sme na špagátiku, aby sa nám zakaždým menila situácia v poslednej chvíli. Chceme férové zaobchádzanie a prejsť na dištančnú výučbu, pretože kombinovaná či hybridná výučba výrazne znížila kvalitu výučby, prispela k stresovým situáciám, negatívnej nálade a nechuti k štúdiu. Situácia s covidom sa rovnako objektívne zhoršuje a každý z nás so strachom prichádza domov, pretože nikto nemusí byť otestovaný v škole. Takto nemôžeme ďalej fungovať.
Dobrý deň, zmena rozvrhov je logická, keďže sa univerzita riadi COVID semaforom SPU a príkazom Rektorky č. 8/2021. Mrzí nás akýkoľvek diskomfort, ktoré tieto zmeny, či spôsob výučby v súčasnosti študentom môžu spôsobovať, no i napriek sťaženým podmienkam sa snažíme zachovať prezenčné vzdelávanie , ktorá je pre zachovanie kvality vzdelávania nevyhnutné.Súčasný počet infikovaných študentov na univerzite je iba niekoľko osôb a prezenčná metóda výučby je preto plne v súlade s epidemiologickými opatreniami. Nie je teda potrebné prechádzať kompletne na dištančnú metódu vzdelávania na celej univerzite. Čo sa týka univerzity UKF, výučba tam prebieha rovnako kombinovanou metódou a nie kompletne dištančnou. V rámci implementácie protiepidemiologických opatrení a v zmysle zachovania kvality výučby pristupuje univerzita k opatreniam v znení dodatku č. 1 k opatreniu Rektorky č. 8/2021 s platnosťou od 4.10.2021. Všetky aktuálne informácie týkajúce sa výučby a COVID-19 opatrenia sú dostupné na stránke uniag. V časti covid-19 - opatrenia.
Dátum prijatia podnetu: 23.09.2021
Dobrý deň pani rektorka, je prípustné v prípade, že vyučujúci je doma z dôvodu zvýšenej teploty realizovať krátkodobo výučbu cvičení online, alebo je nevyhnutné zabezpečiť zástup.
Dobrý deň, výučba na SPU sa realizuje v zmysle Príkazu rektorky č. 8, čiže v dennej forme štúdia prednášky dištančne a cvičenia prezenčne. To znamená, že by mal pedagóga niekto zastúpiť na cvičení. Jedine ak ste mali v skupine niekoho pozitívneho na ochorenie Covid 19, tak prechádza daná skupina na dištančnú výučbu.
Dátum prijatia podnetu: 13.09.2021
Dobrý deň, ako študent reagujem na formu výučby v ZS 2021/2022. Myslím si, že kombinovaná výučba formou prezenčné a dištančné je náročná pre nás študentov, či už z pohľadu dochádzajúcich alebo tých, ktorý bývajú na internátoch. Podľa rozvrhu tam mam ísť na jeden deň a jedno cviko, keďže prednášky sú online. Myslím si, že je to nevýhodné si financovať cestu a internát +čas ktorý strávim prepravovaním na jeden deň. Vzhľadom k tomu, že sa nájdu študenti, ktorý zaočkovaný nie sú, si musia robiť ešte testy naviac. Celé mi to príde komplikovanejšie kombinovanou formou, ako by to bolo len prezenčné alebo online. Myslím si, že počas troch semestrov, bola online výučba zorganizovaná výborne len na pár detailov. Vopred ďakujem aspoň za prečítanie žiadosti alebo skôr prosby za študentov.
Dobrý deň, pri online vyučovaní nie je možné odovzdať študentom to, čo pri prezenčnom. Predovšetkým sú to praktické zručnosti, ktoré študenti pri online výučbe nezískajú. Ukázalo sa to aj teraz pri štátnych záverečných skúškach, kde predsedovia komisií z externého prostredia skonštatovali vo svojich správach o priebehu štátnych skúšok, že študenti nepreukázali vedomosti na takej úrovni, ako pred pandémiou. Išlo predovšetkým o odpovede, ktoré mali študenti nadobudnúť na praktických cvičeniach, no tým, že v škole neboli nemali možnosť pracovať v laboratóriách, resp. nemali možnosť absolvovať praktické cvičenia na vysokoškolskom poľnohospodárskom podniku našej univerzity, resp. v iných podnikoch. Máme veľký záujem na tom, aby sme študentov čo najlepšie pripravili pre prax a preto sme sa rozhodli, aby aspoň cvičenia absolvovali prezenčne. V súčasnosti prebieha konsolidácia rozvrhov hodín tak, aby študenti mali možnosť absolvovať cvičenia prezenčne a prednášky dištančne.
Dátum prijatia podnetu: 13.09.2021
Dobrý deň, chcel by som Vás poprosiť o prehodnotenie príkazu 8., v ktorom sa hovorí o hybridnej forme štúdia (prezenčne na cvičeniach, dištančne na prednáškach). Takéto rozhodnutie je diskriminačné z pohľadu študentov, ktorí denne do školy dochádzajú a nie sú ubytovaní na školských internátoch, prípadne nebývajú v okolí Nitry. Za mňa môžem povedať, že podľa rozvrhu mi končí prednáška o 15:00 a začína cvičenie o 15:30. V tomto prípade mám teda presne 30 minút na to, aby som sa dostal z miesta bydliska približne 56km do Nitry. Táto cesta mi trvá približne hodinu a štvrť. Informoval som o tom už aj svojich pedagógov, avšak tí mi len povedali, že ich mrzí nastavenie, avšak pokiaľ sa účastniť nebudem, nebudem mať predmet ani započítaný. Verím, že sa táto nepriaznivá a pre dochádzajúcich až diskriminačná situácia vyrieši v spokojnosť všetkých zainteresovaných strán. Ďakujem za pochopenie a prípadnú odpoveď. Prajem pekný deň.
Dobrý deň, prodekani z jednotlivých fakúlt dostali pokyn od prorektora pre vzdelávanie, aby upravili rozvrh hodín tak, aby bolo možné dodržať príkaz rektorky č. 8.. To znamená, aby mohli študenti, ktorí dochádzajú absolvovať cvičenia prezenčne a prednášky dištančne. Pracujú na tom osoby zodpovedné za tvorbu rozvrhov hodín. V prípade, že budete mať nejaké problémy kľudne napíšte email priamo prorektorovi pre vzdelávanie prof. Ing. Milanovi Šimkovi, PhD.
Dátum prijatia podnetu: 31.05.2021
Dobrý deň pani rektorka, chcel by som Vás poprosiť o vydanie usmernenia pre doktorandov dennej formy ohľadom ich prítomnosti a v priestoroch SPU a dochádzky mimo realizácie praktickej výučby a laboratórnych prác najmä v nasledovných otázkach: Majú doktorandi dochádzať na kmeňové pracoviská ako zamestnanci, alebo majú pracovať z domu? Podľa ostatného usmernenia sú študenti povinní opustiť priestory SPU po skončení výučby/skúšky/praxe. Týka sa to aj doktorandov? Čo v prípade, že školiteľ vyžaduje fyzickú prítomnosť doktoranda - môže sa tým doktorand dopustiť disciplinárneho priestupku vzhľadom na prípadné nerešpektovanie Vášho príkazu z mája? Ďakujem.
Dobrý deň,
v zmysle príkazu rektorky sa výučba realizuje podľa pokynov jednotlivých fakúlt. V príkaze rektorky c. 5 je bod 4 o doktorandskom štúdiu. kde sa píše že výučba v dennej a externej forme štúdia sa realizuje v zmysle pokynov jednotlivých fakúlt Z toho vyplýva, že ak fakulta rozhodne že doktorand ma chodiť na katedru fyzicky, tak je to v poriadku a nič sa tým neporušuje. Príkazy rektorky sú uverejnené na stránke https://www.uniag.sk/sk/vseobecne-informacie
Dátum prijatia podnetu: 09.05.2021
Pekný večer, chcela by som poprosiť aby sa aj tento rok konali promócie inžinierov. Videla som foto a video z minulého roka okrem pekných fotiek mi ide aj o tú celú slávnosť a teda slávnostné ukončenie štúdia. Verím,že nad tým uvažujete a dúfam, že sa tam vidíme Ďakujem Monika
Dobrý deň Monika,
promócie plánujeme organizovať, avšak všetko bude závisieť od aktuálnej epidemiologickej situácie a ak bude zlá, tak si vyhradzujeme právo na zrušenie. Plánované dátumy Ing. promócií pre jednotlivé fakulty sú nasledovné: FAPZ 1.7. a 2. 7.2021, FBP 14.7.2021, FEM 15 a 16.7 2021, FEŠRR 7.7.2021, FZKI 13.7.2021, TF 20.7.2021
Dátum prijatia podnetu: 03.04.2021
Vážená pani rektorka, prajem Vám a kolegom príjemné veľkonočné sviatky, veľa zdravia...
Dnes som sa po dlhej dobe poprechádzala areálom školy, okolím BZ a bola som milo prekvapená "stavebným ruchom"...potešilo ma, že kampus opeknieva...do botanickej som sa síce nedostala, ale aj tak som mala príjemnú chvíľku v rozkvitnutej prírode... veľa úspechov...Katarína Potoková
Dátum prijatia podnetu: 28.02.2021
Dobry den,
som absolventka Slov.pol.Univerzity, s odstupom casu po rokoch v zahranici ci v Ba sa chcem spytat, ake ponuka Univerzita moznosti zamestnania sa vo verejnej ci statnej sprave , najma v oblasti administrativy.Pracovala som najma v oblasti agendy fondov, podpornych programov a podobne.
dakujem S pozdravom G.Vargová
Dobrý deň,
Na fakultných stránkach, prípadne na ich sociálnych sieťach je možné nájsť pracovné ponuky pre absolventov univerzity (a danej fakulty). V prípade záujmu o pracovnú pozíciu priamo na SPU v Nitre prosím pošlite Váš životopis na kvszk@uniag.sk.
28.02.2021
Dátum prijatia podnetu: 14.12.2020
Dobrý deň Vážená pani rektorka,
chcem sa úprimne poďakovať za ocenenie môjho 48 ročného pôsobenia na pôde univerzity vo forme pamätnej medaily SPU a hlavne za vytvorenie podmienok mojej plne sebarealizácie ako učiteľa a vedeckého pracovníka SPU. Veľmi si cením spoluprácu s vedením univerzity za celé moje profesionálne pôsobenie na našej Alma Mater a Tebe osobne za podporu mojej činnosti. Z príležitosti môjho ukončenia zamestnaneckého pomeru želám Univerzite veľa úspechov v príprave absolventov a riešenia problémov poľnohospodárskej produkcie na Slovensku a gratulujem k úspešnému etablovaniu univerzity na svetovej scéne pod Tvojim vedením. Všetko dobré a príjemné prežitie sviatkov pokoja želá prof. Debrecéni.
Dátum prijatia podnetu: 26.10.2020
Vážená pani rektorka,
dňa 26.10.2020 pedagógovia obdržali usmernenie od pána prorektora k prítomnosti doktorandov na pracovisku, z ktorého vyplýva, že o prítomnosti rozhodne školiteľ so súhlasom vedúceho katedry.
Zároveň je v platnosti Uznesenie vlády SR č. 678/2020, ktorým bola obmedzená sloboda pohybu a pobytu zákazom vychádzania. Zákaz sa podľa bodu A.2. ods.1 nevzťahuje na "cestu do a zo zamestnania a cestu na výkon podnikateľskej činnosti alebo inej obdobnej činnosti,"
Postavenie doktoranda je jednoznačne determinované vysokoškolským zákonom, z ktorého vyplýva, že doktorand je študent. Na rozdiel od zahraničných univerzít, nie je u nás zvykom uzatvárať s doktorandami pracovné zmluvy na čiastkové úväzky ani dohody o pracovnej činnosti, čo potvrdzuje aj skutočnosť, že škola doktorandom neprispieva na stravu rovnocene ako zamestnancom . Z tohto jednoznačne vyplýva, že doktorand nemôže byť braný ako zamestnanec a teda cesta do školy nemôže byť chápaná ako cesta do zamestnania, rovnako ani ako výkon podnikateľskej činnosti. Obdobnou činnosťou sa podľa môjho názoru v predmetnom uznesení vlády myslí činnosť, ktorá nie je podnikaním ani živnosťou podľa zákona o dani z príjmov - čo opäť doktorand nie je.
V nadväznosti na uvedné si Vás dovoľujem požiadať o vydanie stanoviska k uvedenému problému, nakoľko z usmernenia pána prorektora môže prísť k situácii, že sa doktorand v dôsledku plnenia svojich povinností dopustí porušenia povinností vyplývajúcich z Uznesenia vlády, z čoho môže vyplývať sankcia
Dobrý deň,
Vzhľadom na to, že pre nás sú smerodajné usmernenia vydané Ministerstvom školstva(MŠVVaŠ SR), sa na základe dnes obdržanej informácie študijné aktivity (ako aj práca v laboratóriách) prerušujú a presúvajú na neskoršie obdobie. Celý text usmernenia sa nachádza nižšie.
26.10.2020
Dátum prijatia podnetu: 22.10.2020
Dobrý deň pani rektorka,
obraciam sa na Vás s určitým problémom. Za minulý školský rok som nedostal vyplatené sociálne štipendium. Všetky podklady som odovzdal. V marci som dokonca priniesol aj potvrdenie z daňového úradu že som za rok 2019 nepodával daňové priznanie. Len nastal problém že kvôli korona vírusu sa predĺžil termín podávania daňových priznaní do 31.10.2020 a musím opätovne doniesť toto potvrdenie po tomto dátume. Chcem sa Vás touto cestou spýtať že ako mám ďalej postupovať? Už ma to prestáva baviť, od 24.10.2020 som počul že bude zákaz vychádzania z domu tak ako mám doniesť uvedené potvrdenie keď na daňovom úrade nikto nebude? Tie peniaze uvidím kedy, o rok?
Ďakujem Vám za odpoveď
Študenti boli priebežne informovaní o zdržaní vyplatenia z dôvodu posunutia termínu podávania daňového priznania - Finančná správa presný termín stanovila na konci augusta (tým sa stal 31. október 2020).
Ministerstvo školstva mailom z 30. 9. 2020 dalo metodický pokyn, že je na vysokej škole (správny orgán) ako posúdi príjem žiadateľa a spolu posudzovaných osôb, teda či bude čakať na zákonom stanovený termín, alebo bude vychádzať z dokladov, ktoré budú vydané aj skôr. Prosím nie je potrebné už nič z Vašej strany dokladovať. Žiadosti sú v súčasnej dobe skompletizované a v procese vyplácania. Tento proces však vzhľadom na situáciu môže pár týždňov trvať, preto prosím o strpenie a pochopenie.
22.10.2020
Dátum prijatia podnetu: 30.9.2020
Dobré ráno pani rektorka, prepáč že Ťa zaťažujem, ale mám veľkú prosbu. Bolo by potrebné riešiť výmenu dlažby pred vstupom do univerzity, alebo zabezpečiť naozaj účinnú ochranu proti šmyku. Dnes ráno som bola svedkom neuveriteľného pádu Ing........a bolo iba veľkým šťastím, že sa mu nič vážne nestalo. S nastupujúcou jeseňou a zimou to bude určite ešte horšie Ďakujem a ostávam s pozdravom. AT
Vážená pani profesorka,
reagujem na Váš podnet... veľmi ma mrzí, čo sa M. stalo. Je mi známe, že dlažba naozaj nespĺňa kritéria bezpečného a protišmykového povrchu. Situáciu budeme riešiť radikálne : v najbližších dňoch bude už konečne uzatvorená zmluva o dielo, kde v rámci rekonštrukcie zrkadliska pred aulou sa bude realizovať aj kompletná rekonštrukcia mostíka pred vstupom do budovy, kde bude riešený aj povrch na mostíku. Zatiaľ situáciu budeme riešiť provizórne.
30.9.2020
Dátum prijatia podnetu: 29.9.2020
Dobrý deň chcem sa opýtať či teda prejde sa úplne na distančnú formu štúdia alebo nie
Dobrý deň,
Vzdelávanie študentov SPU v Nitre I. a II. stupňa v dennej a externej forme štúdia prebieha od 21.9. dištančne a týmto istým spôsobom sa bude pokračovať od 5. októbra 2020 do konca zimného semestra t. j. do 18. decembra 2020. Informácie aktualizujeme a uverejňujeme na hlavnej stránke, na FB a v časti Covid 19- Opatrenia. Aktualizácia vždy prebieha až po oficiálnych rozhodnutiach ÚVZ a nie na základe iba medializovaných informácií. Naši študenti mali do 5.10 schválenú dištančnú metódu vzdelávania s možnosťou ubytovania od 2.10.2020. Informácia o predĺžení dištančnej metódy štúdia bola zverejnená dňa 30.9.2020 teda v dostatočnom predstihu a ubytovanie študentov ani nezačalo.
Ostatné opatrenia súvisiace s akademickým rokom sú dostupné na https://www.uniag.sk/sk/covid-19-opatrenia/
30.9.2020
Dátum prijatia podnetu: 29.9.2020
Dobrý deň,
dôjde vzhľadom na odporúčania ústredného krízového štábu SR ku zmene harmonogramu vyučovania, resp. k prechodu na dištančnú formu výučby?
(pozri odpoveď na podnet zo dňa 29.9.2020)
Dátum prijatia podnetu: 28.9.2020
Na čo sa čaká, pani rektorka?
Kedy rozhodnete o dištančnej forme štúdia pre tento zimný semester?
Až keď sa študenti zlezú z celého Slovenska na internáty?
(pozri odpoveď na podnet zo dňa 29.9.2020)
Dátum prijatia podnetu: 27.8.2020
Dobrý deň pani rektorka,
prosím o informáciu na koho sa mám obrátiť, aby mi vystavil Potvrdenie o štúdiu na VŠP mechanizačná fakulta za obdobie od xxxxxxx až xxxx pre xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
V uvedenom období som študoval na VŠP MF a štúdium som ukončil.
Potvrdenie o štúdiu potrebujem pre SP za účelom starobného dôchodku.
Ďakujem
Xxxxxxxxxxxxxx
Tento podnet bol vyriešený na základe osobnej komunikácie a posunutý na príslušné študijné oddelenie, keďže autor- bývalý študent uviedol všetky potrebné údaje a aj kontakt na seba.
Dátum prijatia podnetu: 12.7.2020
Pekný podvečer prajem. Mám zopár otázok ohľadom štúdia a ubytovania. Na internetovej stránke bolo napísané, že všetci uchádzači o štúdium sú prijatí, ale zatiaľ mi nebol poslaný e-mail alebo pošta o tom, či som prijatý. Čo sa týka ubytovania, tak kedy sa budem môcť požiadať o internát v NR? Ako to funguje? Napíšte mi prosím Vás e-mail na túto adresu: xxxxxxxxxxxxxxxxxxx Vopred ďakujem a prajem príjemný zvyšok večera
Tento podnet bol vyriešený na základe osobnej komunikácie a posunutý na príslušné študijné oddelenie.